In the eighties, the Iraqi education system was recognized as one of the most developed systems in the Arab countries. However, nearly two decades of conflict, unstable political conditions and an extremely volatile security situation have taken a considerable toll.
The Iraqi education system faces critical shortcomings in many areas. One of the main challenges is the limited capacities of teachers in their fields of specialty (teaching subjects) as well as on the use of modern teaching methodologies. Such limitations have affected both quality and access to education at all levels. Furthermore, instability and lack of security have also undermined the normal academic activity in Iraqi universities and triggered an unexpected brain drain that has further undermined the educational opportunities of Iraqi students.
One key concern for both the Government of Iraq and UNESCO is to ensure access to quality education in Iraq. "Training of Trainers in Teacher Education for Sustained Quality Education" is one of the projects in the field of education designed to assist in enhancing teacher education through supporting higher education in Iraq.
The overall objective of the project is to create a critical mass of trainers in order to enhance the quality of teacher education while building the capacity of selected Iraqi universities and officials of the Ministry of Higher Education and Scientific Research. A major achievement of the project was the establishment of a Teacher Training Network for Iraq (TTNI) connecting 8 Iraqi Science and Education colleges with international universities known for their well-developed Teacher Education programs, projects and services. The Teacher Training Network for Iraq (TTNI) was launched in 2007 and a Memorandum of Understanding was signed by Iraqi universities and selected international higher education institutions
1. Seleccionar 5 palabras desconocidas
2.
3. Las palabras pueden ser de contenidos
4. o de función o estructura
Palabra | Abreviatura | significado | Tipo de palabra |
concern | sustantivo | Asunto o inquietud | contenido |
lack | verbo | carecer | contenido |
Triggered(trigger) | verbo | Desencadenar | Contenido |
building | sustativo | construcción | |
Categorias lexicales
sustantivo | significado | tipo de Palabra |
Government | Gobierno | contenido |
project | proyecto | contenido |
adjetivos | --------------------- | |
critical | critico | contenido |
normal | normal | contenido |
adverbios | -------------------- | |
extremely | Extremadamente extrema | contenido |
nearly | casi | contenido |
verbos | significado | tipo de palabra |
ensure | asegurar | contenido |
enhance | aumentar | contenido |
conjunciones | --------------------- | |
and | y | función |
that | que | función |
preposiciones | -------------------- | |
of | De, fuera de | función |
at | En , junto a | función |
artículos | significado | tipo de palabra |
a | un | función |
an | función | |
prefijos | --------------------- | |
unexpected | Inesperado , imprevisto | contenido |
undermined | indeterminado | contenido |
Sufijo | --------------------- | |
teaching | enseñando | contenido |
Understanding | entendiendo | contenido |
Los Cognados
Cognados Verdaderos | Significado | Cognados Falsos | Significado |
critical | Critico ( critico) | Achieve ment | Lograr no archivar |
normal | Normal ( normal ) | Lack | Falta no laca |
Traducción en propias palabras de Texto Seleccionado
En los años 80 el sistema educativo iraní era reconocido como el más desarrollado de los países árabes, sin embargo la inestabilidad política e inseguridad han contribuido considerablemente a que esta situación haya cambiado.
En la actualidad este sistema se enfrenta a grandes deficiencias, entre los cuales están las graves carencias que presentan los maestros en los conocimientos de sus asignaturas y en el uso de métodos de enseñanza modernos.
Por otra parte, la inestabilidad e inseguridad en ese país, también han provocado la fuga de cerebros de los académicos de las universidades iraquíes, afectando con ello las oportunidades educativas de los estudiantes de esa nación. El gobierno de Iraq y la UNESCO, conscientes ambos de lo clave del asunto, promovieron un proyecto denominado “Formación de Formadores”, cuyo objetivo es mejorar la calidad de la formación del profesorado, al igual que el mejoramiento de la construcción de las capacidades de determinadas universidades iraquíes y de funcionarios del Ministerio de Educación Superior e Investigación Científica.
Como resultado de este programa se logró la creación de una Red de Formación del Profesorado para Iraq (TTNI) la cual conecta a 8 instituciones educativas y científicas iraquíes con las universidades extranjeras conocidas internacionalmente por sus proyectos y servicios.
El Teacher Training Network for Irak (TTNI) fue lanzado en 2007, al igual que el Memorándum de Entendimiento firmado por las Universidades Iraquíes y el grupo seleccionado de Instituciones Universitarias de Educación Superior
No hay comentarios:
Publicar un comentario